barang

barang

barang
barang

barang

barang

اکسس پوینت چیست؟ – با انواع و کاربردهای نقاط اتصال بیشتر آشنا شوید

اکسس پوینت های شبکه

ممکن است شما هم تا کنون بارها نام اکسس پوینت یا نقطه اتصال به گوشتان خورده باشد؛ جالب است بدانید اکسس پوینت ها یکی از تجهیزات مهم و ضروری برای بسیاری از شبکه ها به حساب می آیند. این ضرورت به اندازه ای است که شرکت های مختلف سالانه بودجه ای را تنها به تهیه اکسس پوینت ها اختصاص می دهند.

البته در صورتی که برای اکسس پوینت مشکلی پیش نیاید تنها برای گسترش و یا به روز رسانی، آن ها را تعویض می کنند. اکسس پوینت ها بسته به نوع شبکه کاربردهای متفاوتی با یکدیگر دارند؛ اما پیش از هر چیز اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم که اصلا اکسس پوینت چیست؟ و چه کاربردی دارد.

اکسس پوینت به تجهیزاتی از شبکه می گویند که با دریافت و ارسال سیگنال ها، امکان اتصال دستگاه ها به شبکه LAN را فراهم می کند. علاوه بر آن با کمک اکسس پوینت مدیران شرکت ها قادر خواهند بود وایرلس را در محدوده وسیع تری گسترش دهند. در نتیجه در شرکت های بزرگ بدون نیاز به تهیه روتر اضافی، قادر خواهید بود تنها با استفاده از این ابزار امکان اتصال به شبکه در فضایی گسترده تر را برای افراد فراهم کنید.

در ادامه قصد داریم به بررسی عملکرد، کاربردها و انواع اکسس پوینت ها بپردازیم؛ بنابراین در صورتی که به این موضوع علاقه مندید تا پایان این مقاله همراه شبکه ارغوان باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.